AVM’ler de Gençler Marka Giyiniyor

Avm Haber

Sayıları her geçen gün artan “AVM”’ler gençlerin bir numaralı alışveriş noktası olarak dikkat çekiyor. Üniversiteli, liseli ve çalışan gençlerin çoğu kıyafetten elektronik eşyaya, kitap ve DVD’den ayakkabı çantaya bütün ihtiyaçlarını AVM’lerden karşılamayı tercih ediyor. Gençler kaliteli olduğunu düşündükleri markaların yanı sıra çevrelerindekilerin beğendikleri markalardan da alışveriş etme eğilimi gösteriyor.

Gençlik uzmanı Youth Republic, dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden Synovate işbirliği ile gerçekleştirdiği Yeni Nesil Gençlik Araştırması ‘Harçlık Pazarı Araştırması’ gençlerin tüketim alışkanlıklarını, hayat görüşlerini ve trendlerini ortaya koyuyor. Araştırma Türkiye’de sayıları 15 milyonu bulan genç nüfusu, zamanın ruhunu anlamak açısından önem taşıyor.

Araştırmaya göre AVM’ler gençlerin bir numaralı alışveriş noktasını oluştururken AVM’leri outlet mağazalar izliyor. AVM’lerin bir diğer alternatifinin de cadde üzerindeki mağazalar ve butikler olduğu görülüyor. Gençler en çok spor giyim ve elektronik eşya alışverişlerini AVM’lerden yaparken günlük giyim, ayakkabı ve çanta alışverişi için pasajları tercih ediyor.

İşte gençlerin favori markaları!

Üniversiteli, liseli ve çalışan gençler arasında cep telefonu denince akla Nokia geliyor. Gençlerin spor giyimde favori markaları olarak Adidas ve Nike öne çıkıyor. Kozmetikte ise gençler Avon markasını tercih ediyor.

Reklâmlar liseli gençler arasında daha etkili!

Liseli gençler arasında markanın reklamı ve reklamda güvendikleri birisinin oynaması alışveriş tercihlerinde önemli rol oynarken, üniversite öğrencileri ve çalışan gençler reklamları o kadar önemsemiyor. Bunun yanı sıra çalışan gençler diğer gruplara oranla marka giyinmeyi daha çok önemsiyor ve çevrelerindekilerin marka tercihlerini daha çok dikkate alıyor.

Youth Republic CEO’su Serhat Gürcü araştırmayla ilgili olarak şunları söylüyor: ‘Harçlık Pazarı Araştırması’nda gençlerin alışveriş alışkanlıklarının yanı sıra hayata duruşları, cep telefonu kullanım alışkanlıkları, harcama dinamikleri gibi farklı konulardaki eğilimlerini görüyoruz. Bu zamanda gençleri daha çok yakalamak isteyen şirketlerin 2010 Türkiye Harçlık Pazarı Araştırması’nda işlerine yarayan, güncel birçok bilgiyi toplu halde bulabileceklerine inanıyorum.

Araştırma kapsamında yeni nesil araştırma yöntemleri kullanılarak 16 farklı ilden 3.119 üniversite ve lise öğrencisiyle ve 1.533 okumayan/çalışan genç ve gençlerin aileleriyle görüşüldü. Öğrenci evlerine kameralar yerleştirildi, gençlere harcama günlükleri tutturuldu. Araştırmayla ilgili daha ayrıntılı bilgiye www.harclikpazari.com adresinden ulaşabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.