
İstanbul Shopping Fest İle 50 Bin Kişi İş Sahibi Olacak
Perakendeciler, 18 Mart-26 Nisan tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleşecek “40 gün 40 gece alışveriş şenliği” için çalışmaları hızlandırdı.
İstanbul’u alışverişin merkezi yapacak İstanbul Shopping Fest projesi için geri sayım başladı. 18 Mart – 26 Nisan günleri arasında gerçekleştirilecek festivale 35 gün kala perakende profesyonelleri Lütfi Kırdar’da toplanarak son gelişmeleri paylaştılar. İstanbul Shopping Fest İcra Kurulu Eş Başkanları Yılmaz Yılmaz, Mehmet Nane ve Hakan Kodal, 40 gün 40 gece sürecek alışveriş, kültür ve eğlence festivali için Sultanahmet’te bir açılış töreni yapılacağı bilgisini verdiler.
3 bin profesyonel geldi
Lütfi Kırdar Kongre Salonu’nu dolduran 3 bini aşkın perakende profesyoneline festivalin Türkiye ve İstanbul için önemini anlatan eş başkanların verdiği bilgiye göre Sultanahmet’te başlayacak açılış, TIR eşliğinde Beyoğlu, Nişantaşı ve Bağdat Caddeleri’ne devam edecek. Bir karnaval havasında ilerleyecek kortej, 600 müzisyenin grev alacağı bir koroyla alışveriş coşkusu yaşatacak.
Turiste KDV iadesi yapılacak
Söz konusu tarihler arasında ilgiyi canlı tutmak için ise birbirinden farklı etkinlikler planlanıyor. Buna göre 2 günde bir araba çekilişi yapılacak. 50 kişilik bir ekibin yer aldığı planlama komitesi, alışveriş yapan turistlerin KDV iadelerini alabilmeleri için de çalışma yapıyor. Özellikle Beyoğlu’nda vergi iade merkezi oluşturulması öngörülüyor.
Kamu-özel sektör el ele
40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak olan İstanbul Shopping Fest projesi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası ve İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteğiyle, AYD (Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği), AMPD (Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği) ve BMD (Birleşmiş Markalar Derneği) koordinasyonunda, THY (Türk Hava Yolları) işbirliğiyle ve TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acentaları Birliği), TUROB (Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği), TMD (Tescilli Markalar Derneği), TURYİD (Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği), TAV (Tepe Ak-fen Havalimanları) ve ISG’nin (İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı) katkılarıyla gerçekleşecek.
Tanıtım yüzü Kıvanç Tatlıtuğ
Yurt içinde ve yurt dışında birçok detayı içeren dev projenin bütçesi, yaklaşık 50 milyon dolar olarak açıklandı. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yıllık tanıtım bütçesinin yarısına yakın olan bu bütçenin önemli kısmının bakanlık bütçesinden, geri kalanın da İTO, TİM ve diğer sektör kuruluşlarından karşılandığı belirtildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve THY’nin de özellikle altyapı ve tanıtım konusunda katkı yaptığı bilgisi verildi. Mehmet Nane, tanıtım yüzü olarak Kıvanç Tatlıtug ile anlaşıldığını ve kendisiyle birlikte bazı ülkelere tanıtım için gidileceğini kaydetti.
Hedef 10 milyon turist
İstanbul’un büyük şehir olduğunu, bugüne kadar turizm ve tarihin ön planda tutulduğunu belirten AMPD Başkanı Nane, kente yıllık 7.5 milyon turist geldiğine dikkat çekerek şöyle devam etti: “Bu proje İstanbulluların, milyonların projesi. Kestanecimiz de kokoreççimiz de dolmuşçumuz da bu projeden pozitif etkilenecek. Bu dönem hedef büyük… Rusya ve Arap ülkelerinin potansiyeli de iyi değerlendirilmeli. Süreçte 10 milyon turiste çıkmak önemli bir adım olacak. İstanbul olarak Londra ve Paris’i geçmemiz gerek”